Serwis/Sklep
Zapraszamy do naszego serwisu, który otworzyliśmy w Klubonarciarni przy ul. Bema 65 / 16
Krawędzie ostrzymy przy pomocy maszyny AF1 firmy Snow Glide Tools, którą stosują serwisanci zawodników startujących w Pucharze Świata. Efekty są naprawdę rewelacyjne.
Godziny otwarcia w sezonie zimowym:
od poniedziałku do piątku w godzinach 15:00 – 20:00
w weekendy w godzinach 12:00 – 16:00
Sklep
W naszym sklepie pomożemy naszym klientom dobrać sprzęt niezbędny do uprawiania narciarstwa, jak również pomożemy w zrobieniu butów na miarę.
Testy
Biorąc udział w naszych szkoleniach macie dostęp do nart testowych, które możecie sami sprawdzić, co z pewnością pomoże Wam w podjęciu decyzji o kupnie właściwego sprzętu.
Mamy nadzieję, że to wszystko ułatwi Wam dobór odpowiedniego sprzętu. Oczywiście w każdej chwili służymy fachowymi poradami.
Godziny otwarcia w sezonie zimowym:
od poniedziałku do piątku w godzinach 15:00 – 20:00
w weekendy w godzinach 12:00 – 16:00
ERTL/RENZ- BUTY NARCIARSKIE „NA MIARĘ”
ERTL/RENZ to zindywidualizowane buty narciarskie, które wyróżnia:
NOWOCZESNA TECHNOLOGIA I PRECYZYJNE RZEMIOSŁO
Na bazie nowoczesnej technologii skanowania 3D powstaje wirtualny model nogi. Jest on punktem wyjścia do ręcznego procesu formowania i dopracowywania skorupy, buta wewnętrznego oraz wkładki przez technika ortopedycznego.
Buty ERTL/RENZ są rozwiązaniem dla narciarzy, dla których najważniejszym wyznacznikiem przy doborze sprzętu jest idealne dopasowanie przekładające się na wyniki w jeździe, perfekcyjne sterowanie i kontrolę nad nartami przy zachowaniu poczucia pełnego komfortu.
NARTY ELANA
W Fabryce Narciarzy dostępna jest cała kolekcja nart ELANA- od nart race’owych, allround, narty pozatrasowe oraz narty dla osób poczatkujących.
Najnowsze modele nart Elana- Amphibio- idealnie nadają się dla średniozaawansowanych narciarzy. Wewnętrzna krawędź narty ma budowę camberową, dzięki czemu narta dobrze się prowadzi na krawędziach. Zewnętrzna krawędź narty – o budowie rockerowej sprawia, że inicjacja skrętu jest dużo łatwiejsza.
PPRZYGOTOWANIE SPRZĘTU NARCIARSKIEGO PRZED SEZONEM
Bardzo ważną kwestią, zarówno na początku sezonu narciarskiego, jak i przed każdym kolejnym wyjazdem na narty jest sprawdzenie i odpowiednie przygotowanie sprzętu.
Od stanu naszego sprzętu zależy przyjemność, jaką czerpiemy z jazdy, łatwość prowadzenia nart, jak również nasze bezpieczeństwo. Najważniejsze kwestie, o których nie możemy zapomnieć to:
-naostrzenie krawędzi
-uzupełnienie ubytków w ślizgu
-nasmarowanie ślizgu
-regulacja wiązań
Nawet, jeżeli zamierzamy skorzystać ze specjalistycznego serwisu, warto jest znać kilka podstawowych określeń związanych z przygotowaniem nart do jazdy. Serwisant może zadać nam pytania dotyczące preferowanych kątów krawędzi, podwieszenia, czy np. struktury ślizgu narty. Dobrze jest również samemu potrafić rozpoznać, kiedy nasze krawędzie i ślizgi wymagają konserwacji.
Ostrzenie krawędzi
Kąt boczny (kąt między powierzchnią ślizgu i boczną powierzchnią krawędzi) najczęściej ostrzy się na 87-89 stopni. Im ten kąt jest mniejszy, tym lepiej narta wcina się w trasę. Przyjmuje się, że do jazdy amatorskiej najczęściej stosowanym kątem jest 88 stopni.
Podwieszenie (kąt między płaszczyzną ślizgu i dolną powierzchnią krawędzi) ostrzy się w przedziale 0,5- 1 stopnia. Dzięki podwieszeniu narta „nie zacina” (nie wcina się w stok wtedy, kiedy tego nie chcemy) i jest bardziej „posłuszna” w skręcie.
Smarowanie.
Należy o nim pamiętać, gdyż nienasmarowany ślizg utlenia się tracąc swoje właściwości jezdne. Nienasmarowana narta jest również bardziej podatna na wszelkiego rodzaju uszkodzenia. Kiedy na narcie pojawiają się białe plamki, jest to znak, że najwyższy czas ją nasmarować.
Oddając narty do serwisu określmy w przybliżeniu pogodę, w jakiej będziemy jeździć. Inny smar odpowiedni będzie na ostry mróz, inny na wiosenny wyjazd, podczas którego śnieg jest ciężki i mokry.
Struktura ślizgu
Prócz smarowania, co pewien czas należy również odtworzyć strukturę ślizgu narty. Struktura, czyli seria drobnych nacięć na powierzchni ślizgu, odprowadza spod narty wodę powstałą w trakcie tarcia ślizgu o śnieg. Dzięki odpowiedniej strukturze narta lepiej porusza się po śniegu i jest szybsza.
Nowe narty
Często pojawia się pytanie, czy nowo kupione narty są od razu gotowe do jazdy.
Ślizgi nart, które trafiają do nas prosto od producenta, pokryte są jedynie smarem zabezpieczającym. Przed wyjściem na stok należy je zatem przygotować odpowiednio do warunków, w jakich zamierzamy jeździć.
Kwestia krawędzi zależy od producenta- niektóre narty mają od razu „nałożony kąt”, inne trzeba naostrzyć według własnych preferencji.
Regulacja wiązań
Przed wyjściem na stok koniecznie sprawdźmy, czy mamy dobrze ustawioną siłę wypięcia w wiązaniach. Być może nie pamiętamy, że ostatnio pożyczyliśmy nasze narty dużo cięższemu znajomemu. Warto się upewnić, gdyż dobrze ustawiona siła wypięcia może w razie upadku uratować nas przed ciężką kontuzją. Jeżeli nie jesteśmy pewni, czy nasze wiązania są dobrze wyregulowane, najlepiej udajmy się do serwisu. W internecie znajdziemy wiele wskazówek i tabel z wytycznymi, jak ustawić siłę wypięcia. Niestety zazwyczaj nie uwzględniają one wszystkich zmiennych, które powinniśmy wziąć pod uwagę podczas regulacji wiązań.
Kiedy nasz sprzęt jest już odpowiednio przygotowany, nie pozostaje nam nic innego, jak tylko wyjechać w góry i cieszyć się ośnieżonymi trasami!
Miłej jazdy!
Przechowywanie sprzętu
Sprzęt narciarski powinniśmy przechowywać w suchym pomieszczeniu. Na sezon letni możemy również zmniejszyć siłę wypięcia w wiązaniach, dzięki czemu sprężyna nie będzie pracować i mniej się zniszczy.
Osobom zainteresowanym samodzielnym serwisowaniem nart polecam szkolenia organizowane m.in. przez Akademię Briko Maplus.